الــفــــــارس
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
الــفــــــارس

إلـــــــــــــــــــى الأبـــــــــــــــــــــــد

الرئيسيةالرئيسية  البوابةالبوابة  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  

(( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا

fatoma
donbol
AnGeL
7 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
AnGeL
مــــــلاك الــمــنـــتـــــدى
مــــــلاك  الــمــنـــتـــــدى
AnGeL

انثى

(( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا Empty
مُساهمةموضوع: (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا   (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا Icon_minitimeالإثنين مارس 12, 2007 5:10 am

السلام عليكم ورحمة الله وبركااته

اهلا وسهلا

بالشباب وبالبنااات

سئمنا من كثرة الحوارات التقليدية المنغلقة و الأفكار المتقوقعة

والمواضيع المتكررة التي أصابتنا بالملل بسطحيتها و محدوديتها

لذلك خطرت لي فكرة هذا الحوار

الســــــــــــــــاخن

وهو عبارة عن حوار مثير بين فريقين

فريق البنات

و

فريق الشباب

هناك أمور يكرهها الرجل في المرأه أو لا يستطيع فهمها

(( و ))

هناك أمور تكرهها المرأة في الرجل أو لا تستطيع فهمها

وسنقوم في هذا الحوار بتسليط الضوء على كل ما لا يعجبنا في الجنس الآخر بكل صراحة

و موضوعية وبعيداً عن التعصب حتى نستمتع و نخرج منه بنتائج إيجابية.

[ بداية الحوار ]

سيقوم فريق الشبـاااب بطرح تساؤل عن أمر معين لا يعجبه في البنــاات

وسيقوم فريق البنااات بالرد وتبرير الموقف

وبعد إعطاء الإجابات والمبررات الكافية يصبح فريق البنات في وضع الهجوم
ويطرح سؤال على فريق الشباب..... وهكذا يستمر الحوار

ملاحظــــــات

1-أرجوا أن نكون مع الحق دائماً بعيداً عن الإنتماء و التحيز .

2- الابتعاد عن الالفاظ البذيئه ..

3-اخذ الحوار بروح رياضيه بعيد عن التعصب والتجريح.

4- كل عضو يقوم بطرح سؤال عليه متابعة الاجابات..

واخيــــــــراً

أتمنى أن يحوز الموضوع على رضاكم

وبانتظـــــــــــار وصول الفريق البادي بالاسئله

المضوع عجبنى فى احد المنتديات وحبيت انقله لكم

تقبلوا تحيلتى
سيــــــــــــــما

donbol
عضو جديد
عضو جديد

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا   (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا Icon_minitimeالسبت مارس 17, 2007 6:03 am

سؤال 1 لماذا تغير البنات من بعضها بمعني ان صداقه الولد بالولد قويه جدا ومستحيل حد يفرقهم حتي لو كانت مادونا علي عكس البنات بتغير من بعضها جدا ولو دخل ولد بينهم بيقطعوا بعض وبيتخانقوا حتي لو كانوا صحاب جدا
donbol
عضو جديد
عضو جديد

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا   (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا Icon_minitimeالسبت مارس 17, 2007 6:09 am

سوال2 ليه البنات بتحب الولاد المدردحه اللي تعرف بنات كتير وبتهمل الولاد الخجولين انا واحد صاحبي طيب جدا بس عمره في حياته مكلم بنت لانه محترم ومتدين ولما جه اعجب ببنت وقالها حقيقه مشاعره بعد ضغط كتير مني ومن بقيه صحابه الولاد نهرته البنت بقسوه وقالتله بصراحه ...........انا عايزه ولد مدردح مقطه السمكه ودياها وهوه يا ولداه لا عمره شاف السمكه ولا عمره شاف ديلها واصيب باحباط من كل البنات وانا خايف عليه جدا؟وشكرا جدا علي الموضوع الشيق ده
fatoma
سيدة القصر
سيدة القصر
fatoma

انثى

مُساهمةموضوع: رد: (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا   (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا Icon_minitimeالسبت مارس 17, 2007 2:44 pm

انا هاكتب رايي الشخصى
لماذا تغير البنات من بعضها بمعني ان صداقه الولد بالولد قويه جدا ومستحيل حد يفرقهم حتي لو كانت مادونا علي عكس البنات بتغير من بعضها جدا ولو دخل ولد بينهم بيقطعوا بعض وبيتخانقوا حتي لو كانوا صحاب جدا
مش كل البنات كده بالعكس البنات لما بيكونوا اصحاب بجد مستحيل حاجه تفرق بينهم بصراحه انا كنت مفكره الولاد همااللى كده اللى يعنى بيخسروا بعض علشان البنت

سوال2 ليه البنات بتحب الولاد المدردحه اللي تعرف بنات كتير وبتهمل الولاد الخجولين انا واحد صاحبي طيب جدا بس عمره في حياته مكلم بنت لانه محترم ومتدين ولما جه اعجب ببنت وقالها حقيقه مشاعره بعد ضغط كتير مني ومن بقيه صحابه الولاد نهرته البنت بقسوه وقالتله بصراحه ...........انا عايزه ولد مدردح مقطه السمكه ودياها وهوه يا ولداه لا عمره شاف السمكه ولا عمره شاف ديلها واصيب باحباط من كل البنات وانا خايف عليه جدا؟وشكرا جدا علي الموضوع الشيق ده
مع احترامى ديه بنات معقده وعايزه تجرب البهدله فى الحب وكده يعنى او بمعنى اصح عايزه واحد يكون شاف كتيير علشان بقى هى اللى تتوبه ويبقى هى البت اللى خلته واحد تانى ومع احترامى برضه كل واحد ليه دماغه
بس البنت بتكون عايزه ولد جرئ يعتمد عليه وده مفهوش اى تعارض مع التدين يعنى حبها ياخد رايها ويجرى على بيت ابوها يكون جرئ وواثق من نفسه

ده رايي الشخصى
noor1115
عضو جديد
عضو جديد

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا   (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا Icon_minitimeالأحد مارس 25, 2007 12:19 am

فعلا موضوع جديد وفكره مبتكره جدا
هل البنت عندها احساس بانها مظلومه لاننا شرقيون وان الولد بياخد كل حاجه حتى وان مكنش يستاهل والبنت بيضيع حقها حتو لو تستاهلوا
يا ترى ليه دايما البنت متفوقه اثناء الدراسه والعكس فى الحياه العمليه مع استثناءات قليله جدا جداجداجداجداجدا
وانتظروا المزيد من الاستفسارات
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا   (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا Icon_minitimeالأحد مارس 25, 2007 12:30 am

اسئله في الصميم يا دكتور ياله يا فاطمه ياله يا سارة ردي
AnGeL
AnGeL

انثى

مُساهمةموضوع: رد: (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا   (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا Icon_minitimeالأحد مارس 25, 2007 1:15 am

noor1115 كتب:
فعلا موضوع جديد وفكره مبتكره جدا
هل البنت عندها احساس بانها مظلومه لاننا شرقيون وان الولد بياخد كل حاجه حتى وان مكنش يستاهل والبنت بيضيع حقها حتو لو تستاهلوا
يا ترى ليه دايما البنت متفوقه اثناء الدراسه والعكس فى الحياه العمليه مع استثناءات قليله جدا جداجداجداجداجدا
وانتظروا المزيد من الاستفسارات

انا بصراحة عمري ماحسيت هيك لانه اهلي مابيفرقوا بين الولد و البنت ...بس انا اعتقد انه مافي احد بيعمل هيك الا ناس قليلين بس اكيد حيكون شعور اكتر منها تكون مظلومة وانها مضهدة في المجتمع ممكن يؤدي الي يكون عندها عقدة نفسية

وفي بنات كتير ناجحين بالدراسة و الحياة العملية بس بعض الاحيان في ناس بتفشل من المشاكل الاجتماعية الي حوالية وهذه راي انا الشخصي

noor1115
عضو جديد
عضو جديد

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا   (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا Icon_minitimeالأحد مارس 25, 2007 2:45 pm

يا ريت تكون الاجابات ليست من واقع الحياه الشخصيه فقط ارجو ان تكون اكثر عموميه بمعنى اكيييييييييد كلنا نعرف تجارب اصحابنا اقاربنا اعتقد ان دا هيكون اكثر شموليه وخبره للجميع
ولى تعليق على الاجابه الثانيه انا عملت فى اماكن كثيره جدا لم اجد بنت متفوقه على الولد يعنى مثلا انا فى المستشفى بيجيلى اطباء امتياز كثيرون واكثرهم من البنات تجد البنت حافظه النظرى تكاد تكون افضل منى ولكن عندما اجعلها تقف على الحاله اجدها ترتبك بالرغم من التكرار ومعرفتها النظريه للحاله اما الولاد فاعتماد عليهم يكون يكون مضمون
ويجب ان وضح ان هناك بنات متفوقات عمليا ولكنهم قله واتمنى ان يزيدو
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا   (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا Icon_minitimeالإثنين مارس 26, 2007 4:05 am

ايه يا دكتور انت ناوي على حرب أه لو سمعتك فاطمة وأه من فاطمة لا تستلم أبدا
AnGeL
AnGeL

انثى

مُساهمةموضوع: رد: (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا   (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا Icon_minitimeالثلاثاء مارس 27, 2007 9:50 pm

اذا انت اصدق على مجال الطب فهذه اشئ عادي لانه المراه بتفكر بقلبها اما انتوا بتفكروا بالعقل بس يعني مش كل البنات .... بس في مجالات تانية متل البزنيسس و التدريس اشطر من الاولاد يعني مش شرط
ميدو مشاكل
نــجـــم الــمــنـــتـــــدى
نــجـــم الــمــنـــتـــــدى
ميدو مشاكل

ذكر
Losiris : نيوتن

مُساهمةموضوع: رد: (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا   (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا Icon_minitimeالأربعاء مارس 28, 2007 8:29 am

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
على فكرة يا دوك المراة اشطر فى مجالات تانية
يعنى عندك
الطبيخ
الغسيل
المسح
الكنس
اعتقد دول مفيهمش كلام
يبقى لازم نعترف بتفوق المراة على الراجل فى الامور دى
عشان نقعد مرتاحين فى الاخر
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
http://www.yallakora.com
AnGeL
AnGeL

انثى

مُساهمةموضوع: رد: (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا   (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا Icon_minitimeالخميس مارس 29, 2007 7:58 am

انا هاسال سؤال وعايز شاب يرد عليا ايه معني الرجولة في نظرك ؟
وانت بالفعل بتعتبر نفسك منهم ؟
ممكن سؤال تاني ليه ربنا خلق حواء من ادم وهو نايم ؟ مع العلم ان حواء بتلد وهي صاحية !!
وليه ربنا خلق حواء من ضلع اعوج ؟
اوك مستنية الرد
المدافع الحديدى
عضو مميز
عضو مميز
المدافع الحديدى

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا   (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا Icon_minitimeالجمعة مارس 30, 2007 1:29 am

الرجوله ان الراجل يفكر بعقله مش بعضلاته ويقدر يصرف على بيته مش ياخدها فتونه داء فى رايئ

ahmedshaher4u
عضو جديد
عضو جديد
ahmedshaher4u

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا   (( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا Icon_minitimeالثلاثاء مايو 22, 2007 11:20 am

الراجل مش بس بكلمته الراجل برعايته لبيته واسرته مش هو ده الكلام الي اتعلمناه

(( الحوار الساخن بين الشبــاب و البنــات )) تفضلوهناا
صفحة 1 من اصل 1